3 SEO tips om hoger te scoren in Google

Als ondernemer die online actief is, weet je vast hoe lastig het kan zijn om de concurrentie voor te blijven in zoekmachines zoals Google. Met de nodige slimmigheidjes weet je zeker dat je posities in de zoekmachines zullen stijgen. Wat ons betreft ligt jouw focus op het uitbesteden van je SEO, waar DoubleSmart je mee kan helpen: daarmee zorg je voor kwalitatieve linkbuilding, ijzersterke content en een goed werkende website. Lees hier meer over het hoe en waarom.

1: Kwalitatieve linkbuilding voor een sterk linkprofiel

Linkbuilding is een manier om meer links van andere websites naar jouw site te krijgen. Maar hierbij gaat het niet per se om het onder de aandacht brengen van jouw bedrijf op externe blogs… Centraal staan namelijk de zoekmachines, die jouw website hogere posities in de resultaten geven naarmate meer externe sites linken naar één van jouw webpagina’s. Hoe meer links hoe beter, maar vooral geldt: hoe groter en belangrijker die externe website, hoe beter dit is voor jouw linkprofiel. Nu kun je zelf externe websites vragen om een zogenaamde backlink naar jouw site, maar dan zul je merken dat je meestal nul op het rekest krijgt. Besteed dus vooral je linkbuilding uit aan een internetbureau dat beschikt over een groot netwerk met relevante linkbuildingpartners. Dat scheelt jou gegarandeerd tijd, moeite en geld. 

2: Content is key

Natuurlijk wil je een website met lekker lezende teksten, omdat je bezoekers dat zullen waarderen. Maar je weet vast ook dat daarnaast ook Google kritisch meeleest, waardoor je zogenaamde keywords in je content dient te verwerken. Deze keywords dienen niet alleen overeen te komen met waar jouw doelgroep op zoekt in de zoekmachines, maar moeten ook op de juiste plaatsen worden gebruikt en in de juiste dosering. SEO-proof content maken is daarmee nog best een klus. Ook content op externe websites, voor linkbuilding, dient aan bepaalde eisen te voldoen. Een zoekmachineoptimalisatiebureau weet precies hoe dit aan te pakken, zodat je zeker weet dat het met jouw content goed zit. Je content uitbesteden is dan ook meer dan slim. 

3: Optimale techniek

Last but not least is naast een sterk linkprofiel en optimale content ook de technische kant van jouw website belangrijk voor jouw posities in Google. Bij het (ver)bouwen van jouw website dient dan ook voldoende aandacht te zijn voor zaken als navigatie, laadsnelheid, pop-upgebruik, menustructuur, reactiesnelheid, advertenties en banners en veel meer. Laat je website dus niet door de eerste de beste kennis bouwen, maar huur een vakkundig bedrijf zoals DoubleSmart in om je SEO aan uit te besteden. 

Het uitbesteden van je SEO aan DoubleSmart

Middels het uitbesteden van SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, aan internetbureau DoubleSmart zorg je voor hogere posities in de zoekmachines. Je website zal opvallen bij Google, aangezien alle lichten op groen staan wat SEO betreft. Laat SEO dus absoluut onderdeel uitmaken van je marketingmix, en besteed dit onderdeel uit aan een ervaren bureau met expertise. Zo hoef jij je geen zorgen te maken over dit cruciale onderdeel voor zakelijke groei.